Helpdesk w szkole – szybki i prosty formularz z powiadomieniami o problemach.

Helpdesk w szkole? Tak, to możliwe! Dzisiaj chciałbym Ci przedstawić prosty formularz, który umieszczony na serwerze pomoże uczynić lepszą wymianę informacji pomiędzy informatykiem szkolnym, a osobami, które zgłaszają problemy informatyczne (np. nauczyciele, uczniowie, dyrekcja).

 

Prosty formularz helpdesk – rozwiązywanie problemów informatycznych w szkole.

Formularz umieściłem  u siebie w szkole na szkolnym serwerze i jest najlepszą alternatywą do e-maila czy innych form powiadamiania o problemach. Najpierw nauczyciele, aby zgłosić jakiś problem musieli napisać do mnie e-maila, ale takich e-maili nie dostawałem wielu. Na początku myślałem, że nie chce im się pisać, ale okazało się, że szkoła to specyficzny byt – wszystko dzieje się szybko, każdy z nas o tym wie, i zalogowanie do poczty, żeby wysłać kilka słów.

Pomyślałem, że dostęp musi być łatwiejszy i tak powstał formularz. Dodam, że nie jest on mojego autorstwa, ale u mnie sprawdza się znakomicie i na początek możesz spokojnie z niego skorzystać.

 

System powiadamiania o problemach w szkole czyli helpdesk w szkole.

Cały system składa się z dwóch plików php, które musimy umieścić na naszym szkolnym serwerze. Po drobnych zmianach (np. dodanie swojego adresu e-mail) tak prosty formularz może działać u Ciebie.

Zalety takiego rozwiązania to:

  • nauczyciel bez żadnego logowania się (np. do poczty) opisuje problem
  • formularz jest wyposażony w 2, 3 pola więc jego wypełnienie nie zajmuje dużo czasu
  • klikając „Wyślij” nauczyciel wie, że zajmiesz się jego problemem

Zalety dla Ciebie:

  • tak wypełniony formularz, na lokalnym serwerze, trafia niemal natychmiast na Twój adres e-mail
  • łatwo zachęcisz swoich nauczycieli do wysyłania problemów właśnie w takiej formie
  • trafi do Ciebie o wiele więcej zgłoszeń niż normalnie (np. na korytarzu)
  • nic Ci nie umknie

Dyrekcja będzie się cieszyła, bo system działa, a oni nie musieli wydać ani złotówki. Dodatkowo możesz ubiegać się o premię (no… może chociaż dobre słowo!) 😀

 

Dwa pliki, a tyle problemów rozwiązanych.

Pierwszy z plików to index.php

Drugi to wyslij.phpw 27 i 38 linijce musisz zmienić adres e-mail na swój.

Cała paczka dostępna jest tutaj: helpdesk.zip

 

Ten formularz to helpdesk w szkole można jeszcze rozbudować o kolejne pola łącznie z tym, że użytkownicy mogą dołączyć załącznik. W zależności od ustawień można jeszcze zmienić ISO-8859-2 na UTF-8.

 

Wszyscy zadowoleni.

Jak widzisz ten prosty formularz dostarczy Twoim nauczycielom szybkie przekazanie informacji Tobie, a Ty otrzymasz o wiele więcej informacji o problemach niż jakby ktoś miał Ci przekazać je osobiście